pl

Dwujęzyczne Dzieci

W roku szk. 2017/2018 w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Kopernikach realizowany będzie Program Powszechnej Dwujęzyczności "Dwujęzyczne Dzieci".

 

 

Program DWUJĘZYCZNE DZIECI wykorzystuje naturalną metodę przyswajania języka angielskiego we wczesnym dzieciństwie równolegle do języka ojczystego. To specjalnie wykreowany świat postaci, piosenek, zabaw językowo - ruchowych wplatanych w codzienną aktywność małego dziecka. Specjalnie przygotowana seria książeczek edukacyjnych "Baby Beetles" oraz "Tom and Keri" pozwala wprowadzić dzieci w świat nowych zwrotów i słów w języku angielskim bez odrywania od codziennych czynności wykonywanych w domu, żłobku, przedszkolu, szkole. Autorka koncepcji to wybitna lingwistka - Claire Selby, która wykorzystując swoje bogate doświadczenie opracowała  autorską metodę nauki języka angielskiego. Program oswaja dzieci z brzmieniem nowych słów, zwrotów, wdraża do ich sytuacyjnego zastosowania, pomaga w wykształceniu odpowiednich nawyków wymowy i uczy w ZABAWIE.

 

 

 

Już w roku szkolnym 2014/2015, z myślą o najmłodszych dzieciach i wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rodziców, z inicjatywy dyrektora ZSP w Kopernikach - Jolanty Kochanowskiej realizowany był w Przedszkolu w  Kopernikach  Autorski program nauczania języka angielskiego w grupie przedszkolnej  - Super prosty angielski po południu, napisany przez Panią Magdalenę Motłoch, nauczycielkę języka angielskiego.

 

W latach 2015/2016 i 2016/2017,  przy wsparciu i pełnej akceptacji dyrektora ZSP Jolanty Kochanowskiej,  w ramach zajęć Popołudnie z językiem angielskim, realizowana była innowacja Super prosty angielski dla każdego przedszkolaka, której autorką była również Pani Magdalena Motłoch. W trakcie prowadzonych  zajęć dzieci poprzez zabawy, gry i piosenki rozwijały swoje talenty językowe. Kontynuacją tych działań będzie realizowana w roku 2017/2018 innowacja Dwujęzyczne Dzieci.

 

 

 

W dniu 19.04.2017r.  Przedszkole w Kopernikach gościło rodziców i nauczycieli, na zajęciach otwartych  z języka angielskiego. Gościem specjalnym była Krystyna Dąbek, nauczyciel - konsultant z Regionalnego Centrum Rozwoju Edukacji w Opolu, która wprowadziła rodziców w projekt Dwujęzyczne Dzieci. Zajęcia przeprowadziła Pani Magdalena Motłoch.

 

Zajęcia otwarte  wzbudzają wiele pozytywnych emocji wśród rodziców, ponieważ uczestnicząc w nich, mogą poznać charakter pracy wychowawczo – dydaktycznej z dziećmi. Takie zajęcia pozwalają również na śledzenie postępów własnego dziecka w zakresie opanowania wiedzy i  umiejętności, w tym przypadku  językowych. Rodzice mieli możliwość obserwowania, jak dzieci reagują na komunikaty  w języku angielskim, bawiąc się poznają nowy język.

 

Dzięki kreatywności i otwartości nauczycielki prowadzącej zajęcia, wszyscy obecni rodzice, razem ze swoimi dziećmi, aktywnie uczestniczyli we wspólnej zabawie.

 

 

 

 

Grupa starszaków odważnie śpiewała piosenki m.in. Say cheese! Walking, walking!  i  tańczyła do piosenki Head and shoulders. Pani Magdalena Motłoch zaśpiewała piosenki z serialu Baby Beetles i przedstawiła  po angielski pacynki z nowego teatrzyku, wykorzystywanego w realizacji innowacji do Programu o Powszechnej Dwujęzyczności. Dzieci wykonując polecenia świetnie się bawiły i uczyły nowego słownictwa.

 

Spotkanie rodziców, dzieci oraz zaproszonych gości, to kontynuacja drogi naszej placówki ku ciekawej inicjatywie, która z pomocą rodziców przyniesie wiele korzyści w dalszej edukacji dzieci w zakresie znajomości języka angielskiego.

 

 

Informacja: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Kopernikach

Polecane trasy

2:30 h 153 km

Opolski szlak cysterski - ziemia nyska

W 1990 roku Rada Europy z okazji 900. rocznicy urodzin św. Bernarda z  Clairvaux, mistyka i  głównego duchowego twórcy cystersów, widząc olbrzymie dziedzictwo...

1:00 h 63.4 km

Szlak romański odcinek opolski

Szlak romański to trasa turystyczna o  charakterze kulturowo-oświatowym przebiegająca przez Europę, również przez Polskę. W  Polsce podkreśla tysiącletnią tradycję narodową,...